Powered By Blogger
Islamik Testimonial


Sunday, January 6, 2008

Hati...Sensitif...

Hati...mengapa kau terlalu sensitif?Andai terusik dengan sedikit kata-kata,kau bersangka yang bukan-bukan.Bagaimana?Apa yang sepatutnya aku lakukan?Aku lemas dengan sikapku yang satu ini.Tak pernah surut dari dulu.Dengan hati sensitif inilah aku telah mencipta 'jarak' dengan pelbagai orang.Dengan hati sensitif inilah yan menyebabkan kawan-kawan menjadi jauh.Aku sedih.Sesungguhnya aku kadang-kadang malu dengan sikap ni.Ditegur sikit,buat muka.Diusik sedikit,boleh menangis.Seolah-olah menunjukkan ketidakmatangan diriku.Ya ALLAH,apa yang harus buat?Tersuratkah diriku yang mempunyai hati yang terlalu sensitif dan mudah merajuk ini?Bagaimana sepatutnya aku berubah ya Allah.Hati yang sensitif inilah yang membawa sikap yang bukan-bukan.Mudah berprasangka yang tidak baik.Kau temukanlah diriku dengan seseorang yang dapat menasihatkan diriku.Yang dapat memujukku.Yang dapat mengingatkanku. Bukan tidak yakin dengan doa yang kupanjat di hamparan sejadah tapi adakalanya aku tak nampak ya Allah mana kesalahan diriku.Siapa lagi yang boleh memperingatkan selain orang-orang di sekelilingku.Tatkala air mata mengalir ya Allah aku rindukan teman-teman lama.Yang lebih memahami diri.Menjadi tempat curahan hati.Rasa kesepian yang berterusan sepanjang aku di sini.Janganlah Kau biarkan hati beterusan bersikap sedemikian.Bukankah menjadi Muslimah solehah menjadi impian?Bagaimana hendak menjadi Muslimah sebegitu andai rajuk hati bertandang walau hanya dengan perkara-perkara kecil. Ujian untuk diriku dalam mengendalikan hati yang sensitif ini.



Hati...mudah-mudahan pada perkara yang betul kau bersifat sensitif

1 comment:

rippa said...

U are what u are.

Kalu ade kelemahan kite perbaiki kan? Ape pon, along memang best! Wahaha!