Powered By Blogger
Islamik Testimonial


Monday, January 7, 2008

antara LONDON dan PRAGUE

Antara dua pilihan?
Yang mana satukah?
Kedua-duanya benar-benar mengujakan
Kusut...
Apa harus kubuat?
Istikharah?
Mungkin itu jalan terbaik
Meminta petunjuk daripada-Nya
Munkin hanya Dia boleh memberikan jawapan

Antara London dan seminar The Professional Mukmin Generation di Prague
Mana satu harus kupilih?
Tinggal seminggu sebelum membuat keputusan terakhir

Bayangan Sungai Thames dan London Bridge yang melambai-lambai
Keindahan kota London yang menggamit hati untuk berkunjung
Akan adakah peluang kedua jika ku tak menjejakkan kaki ke sana
TAPI...
Bila lagi aku akan ada peluang untuk menyertai program seperti itu?
Aku dah terlepas peluang untuk menghadiri PUISI '07
Saat hati meronta-ronta untuk berada di Ireland
Andai kupunya sayap pasti aku sudah melewati Bukit Melleray, Co. Waterford
Aku cemburu
Dengan teman-teman di United Kingdom,Ireland,dan Republik Czech
Cuti Krismas yang terisi dengan aktiviti-aktiviti bermanfaat
Di sini?
LAGENDA yang ada
Apa yang ada pada LAGENDA?
Tak nampak manfaatnya
Dari satu sudut,inilah masanya untuk menunjukkan budaya Malaysia
Namun dengan pengisian yang kurang bermakna,semua tu tak membawa apa-apa

Ya Allah,mudah-mudahan kau beratkan hati ni kepada keputusan yang betul
Walau apapun keputusan yang hadir dalam benakku
Aku terima ya Allah
Sekalipun bukan itu yang paling aku inginkan

AKU YANG MASIH MENCARI

No comments: