Powered By Blogger
Islamik Testimonial


Thursday, February 28, 2008

aku mencari DIA

Aku mencari Dia
Di tengah-tengah kesedihan
Saat-saat ku kedukaan
Detik-detik ku memerlukan
Tatkala aku kesepian
Sewaktu aku dalam kepayahan
Di celah-celah kehidupan


Aku mencari Dia
Dia yang paling memahami
Dia yang paling dekat
Dia yang sentiasa bersama-samaku
Dia yang mendengar masalahku
Dia yang melihat diriku


Aku mencari Dia
Dengan segala kerinduan
Dengan penuh harapan
Dengan rasa rendah diri
Dengan rasa malu
Dengan rasa kerdil
Dengan penuh keinginan hati


Aku mencari Dia
Tatkala hati kekalutan
Tatkala jiwa keresahan
Tatkala rasa kesesakan
Tatkala lemas dengan dugaan


Kuharap aku selalu mencari dia
Walau saat dilanda ribut perasaan
Walau disinari mentari keceriaan
Walau dunia kelam keseorangan
Walau dalam apa jua keadaan
Aku akan sentiasa mencari Dia

No comments: