Powered By Blogger
Islamik Testimonial


Friday, February 6, 2009

29

"Awk dpt 29 for obg"

Mesej yg diterima membuatkan aku terkedu. Terkedu dgn jumlah markah terlalu sedikit. Jika nak dibandingkan dgn markah semasa posting di Udupi, bagai langit dgn bumi. Mungkin bg sesetengah menganggap ini hanya end posting examination semata-mata tapi aku rasa ia lebih dr tu. It's just not a mere exam. It's more than that. Tambahan lagi mendapat markah yg sedikit untuk subjek posting yang menjadi favourite. Aku akui soalan yg dikemukakan merupakan soalan common sense. Ditambah pula dgn demam dan sakit perut, aku berasa kurang konsentrasi dlm menjawab soalan. The thing is, I don't want to use my sickness for that period as an excuse not performing well. Even it is just a minor test. Hilang semangat sebentar. Aku rasa bersalah terhadap lecturers yg telah mengajar dgn bersungguh-sungguh. Rasa tak berbaloi markah yg aku dapat dgn apa yg telah aku pelajari dlm kelas. Tapi mungkin itu lah hikmahnya. Supaya aku sedar. Dan mungkin meningkatkan usaha. Di samping berdoa agar Dia mengurniakan kesihatan yg baik semasa exam. Apa gunanya belajar kuat-kuat kalau Dia tak izinkan kita sihat pada hari peperiksaan. Markah yg diperoleh mungkin sikit tapi aku yakin ada banyak hikmah yang bakal aku ketahui pada masa akan datang.

No comments: